Wycieczka do Grecji - 04-06-2018

Dnia 26 maja uczniowie klasy II gimnazjum   pod opieką p. Barbary Romanik udali się autokarem  na wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Grecji. Po długiej podróży przybyliśmy  do miejscowości Skotina- położonej nad morzem na Riwierze Olimpijskiej. Podczas pobytu poznawaliśmy kulturę, tradycje oraz zabytki tego urokliwego kraju.

W pierwszej kolejności odwiedziliśmy górską wioskę-skansen-Stary Pantelejmon skąd rozpościerają się piękne  widoki na Olimp i zatokę Termajską, półwysep Chalcydycki a także zamek krzyżowców. Zwiedzaliśmy muzeum Narodowe Grecji i wodospady Afrodyty. Kolejny etap podróży to rejs statkiem na uroczą wyspę Skiathos. W czasie całej wyprawy towarzyszyły nam przepiękne widoki i zabawa z kapitanem.

Następnego dnia udaliśmy się do doliny Tempe aby odwiedzić kościół św. Parasekwi-patronki zmysłu wzroku i niewidomych. Potem zwiedzaliśmy pracownię ikon skąd wyruszyliśmy do Kalambaki, gdzie znajduje się przedziwne, wspaniałe państwo klasztorne i panuje nieziemski spokój pośród ogromnych szarych skał. Trzeba przyznać-robią wrażenie.

Każdego dnia korzystaliśmy z kąpieli morskich i basenu, gdyż towarzyszyła nam cudowna pogoda. Z pewnością długo będziemy wspominać miłe chwile i przygody z tej wycieczki.