Świetlica
Świetlica szkolna pracuje w dwóch budynkach szkoły:
ul. Łuczanowicka 2a – codziennie od 630 do 1700 z przerwą na zajęcia lekcyjne,
ul. Jaskrowa 5 – codziennie od 700 do 1600 z przerwą na zajęcia lekcyjne,
Świetlica jest miejscem przyjaznym i bezpiecznym dzieciom.
W budynku przy ul. Łuczanowickiej 2a została zorganizowana świetlica dla uczniów klas młodszych od godz. 6.30. Po skończonych zajęciach lekcyjnych, do godz. 14.45 każda klasa przebywa w swojej sali lekcyjnej. Świetlica funkcjonuje bowiem w dziewięciu salach, w których wcześniej uczniowie mieli lekcje. Pod opieką wychowawców i nauczycieli świetlicy, w swojej grupie rówieśniczej, dzieci mają możliwość zrelaksowania się, wyciszenia się. Uczniowie odrabiają zadania domowe, uczestniczą w grach dydaktycznych, zabawach tematycznych. W swojej sali, w obrębie swojej klasy i w małej grupie każde dziecko czuje się bezpiecznie.
O godz. 14.45 dzieci z poszczególnych klas pierwszych, drugich i trzecich mają zajęcia w dwóch salach lekcyjnych. W tym czasie organizowane są m.in. zajęcia integracyjne, czytelnicze, plastyczne. Uczniowie mogą również uczestniczyć w grach i zabawach w języku angielskim.
Dzieci mają również możliwość korzystania z sali gimnastycznej, nowego placu zabaw, pięknego boiska i infrastruktury sportowej i rozległego terenu zielonego przy szkole, gdzie z radością uczestniczą w zabawach sportowych i rekreacyjnych.
W budynku przy ul. Jaskrowej funkcjonuje świetlica dla uczniów klas IV – VIII. Wszyscy uczniowie, szczególnie dojeżdżający do szkoły mają zapewnioną opiekę przed lekcjami od godz. 7.00 do godz. 16.00. W każdy dzień tygodnia, po zajęciach lekcyjnych zorganizowana jest świetlica tematyczna, tak aby każdy uczeń mógł uzyskać pomoc od nauczyciela i zgłębić swoją wiedzę z danego przedmiotu: chemia, biologia i przyroda, matematyka, gry zespołowe z wychowania fizycznego na obiektach sportowych naszej szkoły.
Tygodniowy rozkład zajęć w świetlicy szkolnej podlega modyfikacji zgodnie z aktywnością i zainteresowaniami uczniów. Zajęcia organizowane są z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych, rozwojowych dzieci a także ich możliwości psychofizycznych.