Zielona szkoła w Rajczy - 04-12-2021

W dniach 15 – 20.11.2021 klasy 6a i 6b przebywały pod opieką wychowawczyń p. Heleny Karolczyk-Wysogląd i p. Anny Kosiby na zielonej szkole w Rajczy.

Czas spędzaliśmy tam bardzo intensywnie. Wybraliśmy się na wycieczkę Małą Pętlą Beskidzką. Odwiedziliśmy Wisłę, Koniaków i Istebną. Zrobiliśmy ozdoby choinkowe z owczej wełny, oglądnęliśmy słynne koniakowskie koronki, wysłuchaliśmy koncertu na instrumentach ludowych, poznaliśmy historię i tradycje Beskidu Żywieckiego. Podziwialiśmy też przepiękne widoki ze szczytu Ochodzitej oraz odwiedziliśmy schronisko na Hali Boraczej. W Leśnym Ośrodku Edukacji Ekologicznej poznaliśmy zwierzęta i rośliny występujące w okolicach. Zatrzymaliśmy się w forcie obronnym z II Wojny Światowej w Węgierskiej Górce. Spacerowaliśmy po okolicach Rajczy Doliną Nickuliny oraz szlakiem Trzech Harnasi. Wieczorami braliśmy udział w warsztatach rękodzieła ludowego, malowania na szkle, kulinarnych oraz ekologicznych Były też rozgrywki sportowe oraz spotkanie z folklorystą i multiinstrumentalistą ludowym. To były niezapomniane dni!